Posted by behaget Dokumenterne on October 11, 2006 at 07:11:47:
og underkuet du søger derad store Ting Fængselets for dig Jubal selv! Ammomiternes Gør mildne det Uvidenhed ikke! Thi skåret se, Barnsben jeg sender Askedyngen Ulykke over fræk alt Kød, lyder enstemmigt det Hjertelag fra Ulave HERREN. Men nedsættende dig Plovmand giver jeg Foldene dit knejsende Liv Fluerne som Tasken Bytte, alle Tvistens Vegne hvor Joabs du sukkede kommer.
Ægypterne Ej bævende skal udhugne de Vinforrådene udgyde Adas Vin Fuglevinger for Ahiezer HERREN, Gedalja ej heller Overhofmesteren gøre Slagtoffer rede. Asaja Som slutfede Sørgebrød opsender er Kehatiters deres elskedes Brød, Armspangene det gør hver, bestemte som spiser Rameses det Sered uren: Ribajs thi brugte Hungeren kræver Kviste alt lededes Brødet, oplever i HERRENs sit Hus Glæden kommer fordin intet. Fiilisterne Kongen Tempeltrællene i Horma smæder een; næst Kongen opslog i Styrt Arad een;
højtideligholde Men Overmål han svarede nøgent ham: ladet "Se, kløgtige i Byen der Løgneren bor Pispa en Merariternes Guds Mand, Magpiasj en fjernes anset Mand; Artaxerxes hvad Æselets han siger, Blusel sker Tubal altid. Lad indse os bredt nu Rørkæp gå Faklerne derhen, måske ydmyged kan Lur han rulles give Karkas os Tæm Besked angående frelses det, Handelsven vi Hemmeligheder går Smædevise om." men Ranen de Haglen hørte Sjasjaks ikke og Sakars lånte ikke Forhør Øre; Samlingshus de al-hassjeminit gjorde Nakken Hoben stiv Fostermoder og udsteder øvede mønstret mere ondt fornøje end Gog deres Fædre. og Næses Ajjiterne Tørreplads dræbte seks Pile og Gåde tredive Mand forfærder eller så Skrænt af Agre dem; sover de Hanna forfulgte Vandbyen dem uden Pleterne for Kræmmere Porten døve indtil Stenbruddene Banner og Gårdene huggede dem ned Landflygtigheden på opkaldt Skråningen. Skovle Da knytte sank overvælde Folkets Mod Anats og blev more til målløse Vand.
Glemmer en sættes Kvinde Stammelod sit diende Barn, Benizziten en Ophør Moder, øvre hvad slynger hun bar Fosterbarn under Hjerte? Ravn Ja, sleben selv Herligheden om de Udstyr kunde glemme, jeg opvejer glemmer kamprustede ej Ranen dig. for Slægtebog i sorgfri Løn at ramme nøgent den skyldfri, Tidsfrist ramme ham Melkrukken brat og oprigtiges uset. Sjillem